fredag 3 april 2009

Sjukhuset är segt.

Han är helt underbar, bäst och min.

Nu sitter jag här, har precis tänt ljus för farmor, druckigt min hostmedicin och myser i Viggos tröja. Idag vaknade jag bredvid Viggo och mådde hemskt dåligt. Skickade ett sms till mamma och bad henne sjukanmäla mig. Efter två timmar gick jag upp och duschade. Sedan var jag tvungen att gå till sjukhuset, med tanke på att min hals har vart svullen och jag har vart sjuk i fyra veckor så har alla peppat mig till att kolla upp det. Viggo, som var ledig idag följde med mig till sjukhuset. Bäst är han! På sjukhuset tog det 1 timma och 45 minuter för jag tog olika prover och pratade med sjuksköterskor och en doktor. Värst var blodproven i armarna. Men detta var första gången jag klarade av att ta blodprov ensam och utan att gråta. Jag är stolt över mig själv. Efter vi vart på sjukhuset gick jag och Viggo ner på stan och Viggo köpte en tårta till Marcus som fyller 17 år idag. Snart är det Viggos tur att fylla år, sedan är det min tur. Jag längtar! Efter vi köpt tårtan gick vi hem till Viggo, käkade och sedan somnade vi båda två.. Mamma ringde och väckte mig halv sex och då hämtade hon mig.
Ikväll blev det mys hemma eftersom att jag inte mår bra, mamma lagade min favoriträtt, jag och min lillebror har köpt chips och dipp som vi käkade och kollade på "Så ska det låta" . Jätte kul....
Imorgon ska jag upp klockan sju och kolla på innebandy hela dagen, lillebror spelar. Viggo ska kolla med mig och jag kanske ska sitta i sekretariatet om jag vågar. Småkusinerna kanske komemr också, jag hoppas på det i alla fall! Sedan ska jag på Kikki's 18årsfest och s
edan sleepover hos min Viggo. Wounderful

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar